通告/PENGUMUMAN/ANNOUNCEMENT: 17-18.12.16 "" HARI JUALAN BUKU TAHUN 1 HINGGA TAHUN 6 2017....... 27.12.16 "" MESYUARAT GURU....... 28.12.16 "" ORIENTASI MURID TAHUN 1....... 03.01.17 "" SESI PERSEKOLAHAN 2017 BERMULA.......

Monday, December 24, 2012

二零一二年六年级毕业刊:创作云彩(学生国文作品2)

***
Hari Kantin Sekolah Saya
***

**Syahmina (6T)**

Sekolah saya telah mangadakan Hari Kantin
yang dianjurkan oleh Badan Kebajkan Guru dan Pekerja sekolah saya.
Hari Kantin ini diadakan bertujuan memberi peluang kepada
murid-murid untuk berniaga bagi menambahkan tabung kebajikan murid.

Terdapat lebih 15 buah gerai dibuka.
Antara jualannya seperti minuman ,
burger , aiskrim , belon , buku-buku dan sebagainya.

Hari Kantin ini bermula dari pukul 8.00 pagi hingga 6.00 petang.
Ramai ibu bapa dan juga penduduk setempat
yang datang menjayakan Hari Kantin ini.

Suasana pada Hari Kantin sungguh meriah.
Sekolah kami penuh sesak dengan pengunjung.
Barangan dijual dengan menggunakan kupon.
Semua benda laris dijual.

Kami telah mengutip duit sebanyak RM1200.
Semua hasil kutipan telah dimasukkan ke dalam tabung kebajikan murid.
Guru Besar mengucapkan terima kasih pada majlis penutupan.

Saya berasa sangat gembira kerana telah menyertai Hari Kantin.
Saya berharap agar Hari Kantin akan diadakan setiap tahun .
*~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~*
*~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~*

No comments:

Post a Comment